Brendan McGrath

Friday, September 14 @ 8:00 pm
In the Nina Haggerty Centre for the Arts Gallery

Friday, September 14 @ 9:00 pm
Piano Under the Sun

Saturday, September 15 @ 12:00 pm & 1:00 pm
In the Nina Haggerty Centre for the Arts Gallery

Brendan McGrath is an emerging pianist and composer from Edmonton, Alberta. Recently McGrath completed his undergraduate degree in jazz piano performance at MacEwan University, and has been spending the past while teaching, composing, and performing (and of course, practicing).

McGrath has spent his time studying with fine musicians such as Jerrold Dubyk, Joel Gray, Jim Lewis, Emilio De Mercato, Tom Van Seters, and Chris Andrew. Always a student first, McGrath continues to study the piano in private, constantly improving and pushing himself as a player and writer.

McGrath has a keen interest in all musics, from the great fugue writing of J.S. Bach to the great songwriting of Paul Westerberg of the Replacements, to the freeform improvisation of Painkiller, McGrath hopes to incorporate a little bit of everything into what he does, so he can help define what it means to play Canadian jazz, in an effort to distinguish what we do as Canadians from the New York or Scandinavian scenes.

https://brendanmcgrath.bandcamp.com/

Brendan McGrath est un pianiste et compositeur émergent d’Edmonton. Récemment, McGrath a complété son baccalauréat à l’Université MacEwan en performance jazz au piano, années pendant lesquelles il enseignait, composait et performait (et pratiquait) également.

McGrath a passé ses études avec des musiciens tels que Jerrold Dubyk, Joel Gray, Jim Lewis, Emilio De Mercato, Tom Van Seters et Chris Andrew. Même si son statut d’étudiant passe toujours en premier, McGrath continue d’étudier le piano, s’améliorant toujours et se dépassant en tant que joueur et en tant qu’auteur.

McGrath a un intérêt pour la musique sous toutes ses formes, de la grande écriture de fugue de J.S. Bach à l’écriture de Paul Westerberd du groupe The Replacements, en passant par la liberté d’improvisation de Painkiller. McGrath aider à définir ce que signifie jouer du jazz canadien, dans l’espoir de distinguer ce que nous faisons en tant que Canadiens, de ce qui se fait à New York ou de ce qui se fait sur la scène scandinave.